Új ruhadivat terjed a politikusok közt
Nemcsak a nyarat hozta el 2013-14 tele, hanem új ruhadivatot is adott politikusainknak. Az új őrület neve: cégeszakó. Egyre többen tüntetik fel ugyanis ruhájukon a mögöttük álló nagyvállalatok logóját.
Angela Merkel, aki eddig is divatdiktátor hírében állt, kezdte el elsőként nagy nyilvánosság előtt viselni az új öltözetet. Ezt követően az új divat a gazdasági erőviszonyoknak megfelelően gyorsan leszivárgott a szegényebb országok politikusai közé is.
Angela Merkel új ruhája. Nem lennénk most a görögök helyében.
Az ötlet egyébként nem új, a sportolóknál már évtizedek óta szokás, hogy magukon hordják a cégek logót, akik fizetik őket, igazából csak ezt másolták most le a politikusok.
Az új ruhák nagyban javítják az átláthatóságot. A választók mindig is szerették volna tudni, hogy igazából kiket képviselnek ezek az emberek, és ez mostantól egyértelmű lesz. Szintén örömteli, hogy képviselőink eddig jobbára értelmetlennek tűnő cselekedetei az új tudás birtokában bizonyára sokkal értetőbbek lesznek. Még a Transparency International is üdvözölte a kezdeményezést.
Jól járnak a cégek is, hiszen ingyen jutnak remek, nagy nézettségű reklámfelületekhez. A jövőbeni megrendelések szempontjából pedig mindez különösen jól jöhet nekik. Nem kell elkeseredniük ugyanakkor azoknak a vállalatoknak sem, akik eddig még nem fizettek le képviselőket, nekik is lesz alkalmuk reklámfelületet bérelni a politikusok zakóján, ugyanis a ruhákon megmaradt szabad felületeket szabadon értékesíthetik a képviselők. Szanyi Tibor már árul is egy 20×5 centis csíkot zakója hátsó részén a Vaterán.
A politikusoknak pedig mindegy. Sőt egyesek talán még menőbbek lehetnek a céges ruhákban, már ha egyáltalán lehet valaki még ennél is menőbb.
Lázár János menőbb